JanaH Blog

Ako je to s dôverou k vášmu kaderníkovi?

Tento článok je kus iný ako všetky ostatné, o čom svedčí aj to, že ja fakt nevedela, do akej kategórie ho zaradiť. Bo on aj o kráse tak trošku, no zo života predsa viac. Dajme ho teda do kategórie lifestyle.

Odštartovali sme nový rok a ako to už býva dobrým zvykom, každý z nás málinko bilancuje. Následne meníme prácu, chlapa, kamošky, šatník, trénera v posilke, zubára, estetického chirurga, kaderníčku… lebo veď chceme byť spokojní ba spokojneší, ako tomu bolo v roku minulom. A tu sa dostávame k mojej otázke… Ide tu totiž o to, že by ma zaujímalo, nie ani tak ako ste so svojou hairstylist spokojní, lebo predpokladám, že ak nie ste vymeníte ju. No skôr ma zaujíma to, ako to je s tou vašou dôverou k nej/nemu.

Lebo ja som si odpoveďou na túto otázku stále neni istá. Položme si ju teda teda inak, aby sme sa s tým novým rokom posunuli správnym smerom. „Čo si myslíte, že má váš kaderník radšej?“ Keď si zákazníčka prinesie obrázok stiahnutý z internernetu a má jednoznačnú predstavu, ako by to malo vyzerať. …síce neakceptuje možnosť, že je často nereálne z jej vlasov vyčarovať niečo tomu podobné a nie ešte, aby to vyzeralo úplne identicky (pomenujme ju typ 1). Alebo druhý typ zákazníčky, ktorá povie, že to nechá na teba, i keď  v konečnom dôsledku to vôbec na teba nenenechá, má 100 podmiemok, ako nie, len skrátka sama vôbec netuší ako to chce (pomenujme ju typ 2).

Ja pochopiteľne neprefrujem ani jeden z týchto typov zákazničiek (a vďaka Bohu, že nie sú iba tieto dva). Nuž od toho som profesionál, aby som si vedela s nadhľadom situáciu uviesť na pravú mieru a od toho žena, aby som s patričnou dávkou empatie pochopila potreby oboch strán. Či uz v tom majú jasno, alebo čakajú, že v tom bude mať jasno ich hairstylist, záver je ten istý CHCEME BYŤ PEKNÉ a sme ochotné si za to zaplatiť. Tak prečo sa aspoň nepokúsiť?! Ale čo sa mi na tom teda nepozdáva???

Čo sa týka typu 1,  aby ste to nechápali zle… Ja mám rada, keď má žena názor, predstavu a ani obrázky mi nevadia (veď predsa nie každý vie predstavu dokonale opísať), len prosím reálne!!! Treba pochopiť, že fotky sú často nasvietené,  retušované a za výsledným efektom je častokrát niekoľko sedení u kaderníka. Nie vždy ide všetko na šupu a nie vždy to vôbec ide. Každý má iný typ vlasu, farbu, hustotu, kvalitu. Skrátka reálne očakávania, reálne možnosti = reálny výsledok. V skutočnosti je to tak, že nikdy si neprinesie zákazníčka obrázok ženy, ktorá je „škaredá“, neupravená no má pekné vlasy. Zväčša sú to dokonalé, ikonocké „instagramové krásky“,  ktoré nám ženám z pocitu nespravodlivosti nedajú spávať a také chceme odísť zo salónu DNES aj my!!! Bodaj by! Síce sociálne siete ponúkajú množstvo inšpirácie (ja osobne sa často išpirujem práve tam), netreba ale zabúdať, že práve ony nie sú tým správnym merítkom skutočnej krásy!

No a čo s tým typom 2??? … ten, čo to „vraj „nechá na mňa.

Ja mám svoju klientelu, (iba z času na čas sa u mňa na kresle objaví niekto nový), takže presne poznám, čo si u koho môžem dovoliť. Priznávam, že mám naozaj zákazničky, ktoré si sadnú na kreslo a nechali by si mnou vyoperovať aj obličku, (to už je asi tá dôvera). Či už je to spôsobené tým, že názor nemajú, alebo majú rady zmenu, alebo im je to úplne jedno… Nič to nemení na veci, že mi veria! No to ešte stále nehovoríme o type 2! To je niekto úplne iný. Síce tiež povie, že to na mňa nechá, ale po krátkej konzultácii zistím, že to v skutočnosti na mňa vôbec nenechá.

Chce síce veľkú zmenu, chce, aby som to spravila podľa seba,  lebo ma niekto odporučil, lebo kamarátka mala pekné vlasy odo mňa… no každý môj návrh v podstata zamietne. “ Na to nie som zvyknutá, frajer chce, aby som mala dlhé vlasy, nechce sa mi vlasy ráno upravovať , budem mať veľkú hlavu…“ Zostávam bezradná!  Tak nechá na mňa, či nenechá?

Možno si teraz kladiete otázku, prečo sa zákazníčky, ktorá povie, že to nechá na mňa, vôbec niečo pýtam, navrhujem možnosti a nezačnem konať podla seba. Nerobím to nikdy. Vždy je to o vzájomnej komunikácii (niekedy možno na úkor mojej psychickej pohody:)) Za roky praxe viem, že práve komunikácia je základ úspechu. Ja viem, že i tento typ zákazníčky to nemyslí zle. Ona to vlastne aj chce nechať na mňa, ale aby to bolo spravené tak, ako to ona chce  a kedže ešte neviem čítať myšlienky, uprednostním konzultáciu. Poradím, usmerním, neurobím nič s čím by som ja nebola spokojná, pod čo sa nepodpíšem, no držím sa zásady, nikdy nasilu neovplyvnovať! Zákazník je na prvom mieste a môzem byť so svojou prácou akokoľvek spokojná, keď nie je spokojný zákaznik, je to stále iba 50% úspechu a to zďaleka nestačí. Tak to vnímam ja. …a dnes som vám v rámci menšej sebareflexie, nastolenia mieru, spokojnosti a úspešneho štartu do nového roka nastavila zrkadlo. Verím, že sa vás v tomto článku veľa nájde, no aj tak vás ľúbim všetky rovnako (dobre,možno niektoré trošku viac:)) ) a  prajem vám krásny deň a úsmev na tvári, či už ste rozhodní alebo nerozhodní. Či ste typ jedna alebo dva alebo tie zvyšne typy, ktoré zlepšujú priemer a za ktoré som úprimne vďačná😃☝🏼.

Vaša #JANKAHAIRSTYLIST

Foto: Tomáš Figura – tom_loft  

Outfit: tenisky – Zara / džínsy – Diesel / košela – H&M / top – H&M  / umelý kožuch – Gap / ladvinka – Fila / čiapka – Zara

Pridaj komentár
*
*
*

INSTAGRAM

Follow @janah_blog